Dobra inženirska praksa
Predor pod Ljubljanskim gradom
Ime objekta: | Predor pod Ljubljanskim gradom |
Lokacija: | Ljubljana |
Leto izgradnje in sanacije: | 1959 in 2009 |
Investitor in naročnik: | Mestna občina Ljubljana |
Projektant: | Geoportal d.o.o. |
Odgovorni vodja projekta: | dr. Jakob Likar, univ.dipl.inž.rud. in geotehnol. |
Odgovorni projektant: | Melanija Huis, univ.dipl.inž.grad. |
Nadzor: | MCM-inženiring d.o.o. |
Odgovorni nadzornik: | Milan Črepinšek, univ.dipl.inž.grad. |
Izvajalec: | SCT d.d. |
Odgovorni vodja del: | Edvard Kastelic, univ.dipl.inž.rud. in geotehnol. |
Čas izvedbe sanacije: | avgust - november 2009 |
Obrazložitev:
Predor pod Ljubljanskim gradom je bil zgrajen leta 1959. Način gradnje, ki je bil uporabljen takrat, in kasnejši manjši posegi v okviru rednega vzdrževanja, so omogočali praktično neprekinjeno uporabo. V zadnjem času pred sanacijo pa je bilo opaziti več sprememb na oblogi v predoru, ki so kazale na počasno zmanjševanje nosilnih sposobnosti obloge ter pojav razpok in manjših pronicanj hribinske vode v predor, ki so izkazovali dotrajanost notranje obloge. Osnovni namen sanacije predora je bil vzpostavitev učinkovitejšega kontroliranega zbiranja in odvajanja zalednih vod, ki so pogoj za trajno stabilnost in nemoteno obratovanje predora.
V prvi fazi sanacije je bilo potrebno odstraniti poškodovani del notranje obloge do globine največ 25 cm v celotni dolžini predora, ki sicer znaša 487 m. Tako izvedena reprofilacija je zagotavljala izvedbo svetlega profila predora z upoštevanimi zahtevami veljavnih predpisov. Na tako pripravljeno podlago je bila vgrajena vodoneprepustna mebrana ter linijski odvodnjevalni sistem. Notranja obloga je bila izvedena v debelini 30 cm. V drugi fazi sanacije je bilo v predoru izvedeno tudi novo vozišče in obnovljeno hidrantno omrežje ter vgrajena nova elektrostrojna oprema.
Dela so potekala praktično v samem središču mesta. Izvedena so bila v rekordnem roku, kar je bilo doseženo z brezhibnim medsebojnim sodelovanjem Investitorja, Nadzora, Projektanta in Izvajalca.
Slika 1: KPP PLG iz leta 1951.
Slika 2: Poškodbe notranje obloge.
Slika 3: Pred reprofilacijo.
Slika 4: Reprofilirana obloga.
Slika 5: Priprava podlage za vgradnjo hidroizolacijske plasti.
Slika 6: Vgradnja hidroizolacijske plasti.
Slika 7: Opaženje prve kampade.
Slika 8: Betoniranje notranje obloge.
Slika 9: Rušenje vozišča.
Slika 10: Saniran predor.