Dobra inženirska praksa
Viadukt čez dolino Mangartskega potoka
Ime objekta: | VIADUKT ČEZ DOLINO MANGARTSKEGA POTOKA |
Lokacija: | Regionalna cesta R1-203, Predel-Strmec (osrednje območje Triglavskega narodnega parka) |
Leto izgradnje: | 2009 |
Investitor: | Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste |
Naročnik: | Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste |
Zasnova: | ISB, Inženirsko statični biro d.o.o. |
Projektanta: | ISB, Inženirsko statični biro d.o.o. in Primorje d.d. |
Odgovorni projektant: | Metod Krajnc inž.gradb. |
Nadzornik: | DDC svetovanje inženiring d.o.o. |
Odgovorni nadzornik: | Darko Pangrc inž.gradb. |
Izvajalec: | Primorje d.d. |
Odgovorni vodja del: | Zvone Likar univ.dipl.inž.grad. |
Odgovorni geodet: | Vasja Kolavčič inž.geod. |
Ločni most čez dolino Mangartskega potoka je monolitna armiranobetonska konstrukcija, sestavljena iz loka s spremenljivim prerezom, vertikalnih stebrov, voziščne plošče konstantnega prereza in masivnih krajnih opornikov z obojestranskimi krili. Lok debeline od 1.5 m (ob vpetju) do 0.9 m (vrh loka) je na svojih krajnih delih togo vpet v masivne temelje, ki so postavljeni v dolomitno osnovo. Razpon loka je 87 m. Večina vertikalnih stebrov izhaja iz loka ali temeljev loka. Maksimalna višina stebrov je 15 m. Voziščna plošča debeline 0.7 m se na obeh koncih naslanja na masivne krajne opornike preko elastomernih ležišč. Celotna dolžina mostu znaša 128 m, širina pa 9.8 m.
Najzahtevnejši del gradnje je predstavljal lok mostu. Izveden je bil s tehnologijo prosto – konzolne gradnje s pomočjo poševnih zateg preko dveh začasnih armiranobetonskih pilonov. Gradnja loka je potekala z dveh strani – s strani Predela in s strani Strmca. Na vsaki strani je bilo potrebno izvesti devet faz. Zadnjo (deseto) fazo je predstavljal vezni segment med obema deloma loka. Gradnja loka je potekala skladno s predhodno izdelanim protokolom. Protokol je vključeval izvedbo določenih aktivnosti v posamezni fazi, odgovorne osebe za kontrolo teh aktivnosti in kontrolo geometrije loka. V okviru protokola izvedbe loka se je izvajala zakoličba oz. nastavitev premičnega vozička in podrobnejši monitoring konstrukcije. Slednji je zajemal meritve vertikalnih in horizontalnih pomikov pilona in stebrov v vseh fazah gradnje loka.
Vsa geodetska dela so bila izvedena z elektronskim tahimetrom Leica TCRM1203. Za potrebe zakoličbe in monitoringa je bila stabilizirana mreža geodetskih točk. Primarna mreža, sestavljena iz treh betonskih stebrov z nastavkom za prisilno centriranje, je bila stabilizirana na mestih vidnih z objekta. Štiri geodetske točke, ki so sestavljale sekundarno mrežo pa so bile stabilizirane izven vplivnega območja objekta. Služile so kot kontrola primarne mreže. Zaradi nestabilnega terena v neposredni bližini objekta in oddaljenosti točk primarne mreže, se je orientiranje inštrumenta izvajalo s kombiniranim prostorskim notranjim urezom.