Novica
Vlada RS je sprejela Akcijski načrt za skoraj nič-energijske stavbe za obdobje do leta 2020
Vlada RS je na 33. redni seji dne sprejela "Akcijski načrt za skoraj nič-energijske stavbe za obdobje do leta 2020". Informacija, osnutek dokumenta in sprejet dokument so dostopni na spletni strani http://www.energetika-portal.si/dokumenti/strateski-razvojni-dokumenti/akcijski-nacrt-za-skoraj-nic-energijske-stavbe/
Definicija skoraj nič-energijske stavbe obsega določitev minimalnih zahtev glede največjih dovoljenih potreb za ogrevanje, hlajenje oz. klimatizacijo, pripravo tople vode in razsvetljavo v stavbi v skladu z gradbeno tehnično zakonodajo (PURES 2010), določitev največje dovoljene rabe primarne energije v stavbi ter določitev najmanjšega dovoljenega deleža obnovljivih virov energije v skupni dovedeni energiji za delovanje stavbe.
| Največja dovoljena vrednost primarne energije | Delež OVE (%) | |
Novogradnja | Večja prenova (rekonstrukcija) | RER ** | |
Enostanovanjske stavbe | 75 | 95 | 50 |
Večstanovanjske stavbe | 80 | 90 | 50 |
Nestanovanjske stavbe* | 55 | 65 | 50 |
Opombe:
* Na podlagi analize stroškovno optimalni ravni za pisarniške stavbe, kot najmočneje zastopano skupino nestanovanjskih stavb.
** RER je delež obnovljivih virov glede na skupno dovedeno energijo, po definiciji REHVA.
# Kondicionirana površina je neto zaprta greta / hlajena površina znotraj toplotnega ovoja stavbe.
Iz predstavljenega dokumenta izhaja, da je bila pri njegovem nastanku upoštevana tudi Delegirana uredba komisije (EU) št. 244/2012 o dopolnitvi Direktive 2010/31/EU, ki določa primerjalni metodološki okvir za izračunavanje stroškovno optimalnih ravni za minimalne zahteve glede energetske učinkovitosti stavb in elementov stavb, vendar precej od v njej zahtevanega v AN sNES ni zaslediti.
Majhna, a ne tako nepomembna podrobnost je, da je bilo v osnutku dokumenta (stran 14, zgoraj) glede rezultatov analize stroškovno optimalnih ravni minimalnih zahtev za energijsko učinkovitost stavb, tako za stanovanjske kot tudi za nestanovanjske (pisarniške) stavbe, ugotovljeno, da so obstoječe minimalne zahteve »predpisane s pravilnikom PURES 2010 že strožje kot stroškovno optimalne ravni. V sprejetem dokumentu je ugotovitev (stran 15, zgoraj), da so te »znotraj predpisanega območja stroškovno optimalne ravni«. Pomeni, v osnutku se v PURES 2010 predpisane zahteve za učinkovitost investitorju niso izplačale, se niso povrnile skozi življenjsko dobo stavbe, glede na sprejet dokument se je to spremenilo – investicija v PURES 2010 predpisane ukrepe se investitorju povrne, se izplača. Je pa zato povsem nerazumljiv še vedno isti zaključek v obeh dokumentih: »Razlog za to je v nacionalni energetski in klimatski politiki na področju stavbnega sektorja, ki je v stavbah prepoznala velike potenciale za učinkovito rabo energijo in izrabo obnovljivih virov energije na ravni stavbe.« Kaj imata s tem, ali se nekaj izplača oziroma ne, nacionalna energetska in klimatska politika? Če je nekaj znotraj optimalne ravni se enostavno izplača, subvencije niso potrebne. In obratno.
In še. Iz sprejetega dokumenta ni razvidno, ali je oziroma ni pri izvedenih analizah, ki so pripeljali do predpisanih številk glede največje dovoljene rabe primarne energije upoštevan standard SIST EN 15251: 2007 »Merila notranjega okolja za načrtovanje in ocenjevanje toplotnih lastnosti stavb z upoštevanjem notranje kakovosti zraka, toplotnega okolja, svetlobe in hrupa«. Namreč, v njem so predpisane precej visoke količine zunanjega zraka za prezračevanje.
Ob tem naj opozorimo zainteresirane, da bo v torek, 2. junija 2015, na IZS potekalo izobraževanje, ki obravnava tudi ta standard. Izobraževanje sicer nosi naslov: »Notranje okolje in prezračevanje stanovanjskih stavb«. Več o izobraževanju je objavljeno tukaj. Vabljeni k udeležbi!
Novico pripravil:
Mitja Lenassi, predsednik Komisije za trajnostno gradnjo
http://www.izs.si/nc/izobrazevanja/izobrazevanja-izs/izobrazevanje/?izoId=IZS-15%2F10
- Izpiranje hišnega vodovodnega omrežja v objektih v javni uporabi pred ponovno uporabo
- Spremenjen Pravilnik o preizkušanju hidrantnih omrežij
- Razpis za izbor osebja - Evropsko združenje za teritorialno sodelovanje
- Sobotna priloga Dela: Petnajst ljubljanskih stolpnic, ki ne bi prenesle zelo močnega potresa
- Potresni inženir: Okrepiti moramo zavedanje ljudi o potresnem tveganju
- MOP za 15.9.2020 najavlja Konferenco o dostopnosti in uporabi objektov pri univerzalni graditvi
- Do 28.4.2020 je v javni obravnavi predlog sprememb Uredbe o posegih v okolje
- Poziv vladi, da zagotovi financiranje potresne ojačitve stavbnega fonda iz kohezijskih sredstev
- Od 11.4.2020 je omogočena oddaja vlog za povračilo nadomestila plače po ZIUZEOP
- Pozdrav kolegov elektro stroke iz Inženirske zbornice Črne Gore
- Do 4.5.2020 je v obravnavi predlog novega Zakona o učinkoviti rabi energije
- Nekateri bistveni poudarki ZIUZEOP za ohranitev delovnih mest
- Med nujnimi zadevami tudi izdajanje gradbenih dovoljenj
- Dovoljena gradbena dela v/na nenaseljenih gradbiščih in stavbah
- GURS: Nova navodila glede sprememb podatkov katastra stavb, registra nepremičnin in zemljiškega katastra