Priročniki Publikacije
Iskalec po glasilu
Strokovna ekskurzija v München, 18. - 19. 1. 2007
Strokovna ekskurzija v MĂÂĽnchen
18. - 19. 1. 2007
Na treh tribunah, z nakloni 24, 33 in 43 stopinj, je 66000 sedežev.
Tako veliki nakloni močno približajo gledalca zelenici, saj znaša največja razdalja le 70m.
Prva ekskurzija, ki jo je letos organizirala IZS, je bila dvodnevna in sicer v MĂÂĽnchen.
Prvi dan smo si v okviru arhitekturno - konstruktorskega vodenega ogleda najprej podrobneje ogledali Allianz Areno, nogometni stadion, ki je bil zgrajen leta 2005 za potrebe svetovnega nogometnega prvenstva v Nemčiji leta 2006. Ugotovili smo, da je Arena v več pogledih stadion presežnikov.
Že na prvi pogled je drugačna, saj fasada ni klasična. Jeklena konstrukcija stadiona je prekrita s plastično opno, ki je napolnjena s sušenim zrakom pod tlakom 0,3 bara, in zavzema površino 66.500m2. Pri njenem postavljanju so sodelovali alpinisti. Ker je za dovod zraka poskrbljeno 24 ur na dan, smolahko ugotovili, da gre pravzaprav za napihnjen balon.
Na treh tribunah, z nakloni 24, 33 in 43 stopinj, je 66000 sedežev. Tako veliki nakloni močno pri bližajo gledalca zelenici, saj znaša največja razdalja (med zadnjo vrsto in robom zelenice) le 70 m (na starem olimpijskem stadionu je le ta 120 m). Vsi sedeži so prekriti s streho. Slednja nosi tudi dva ekrana, velika po 100m2, in 12 žarometov, katerih jakost je enaka moči dnevne svetlobe. Teža vseh naprav na strehi je 60 ton. V Areni je 53 poslovnih lož različnih velikosti, ki jih lahko najamete za do 240.000 evrov na leto. Prav tako je v njej nekaj restavracij, lokalov in trgovin. Stadion ima v dveh traktih štiri slačilnice, h katerim sodijo tudi sobe za masažo oz. relaksacijski bazen.
Po ogledu Allianz Arene smo se zapeljali v center mesta in se sprehodili do postaje podzemne železnice na Marijinem trgu. V gradbiščni pisarni so nam kolegi iz inženirskega biroja Schmitt-Stumpf-FrĂÂĽhauf in partnerji predstavili inovativni pristop gradnje dodatne potniške platforme pod mestno palačo, ki je potekal z zamrzovanjem hribinske mase s slanico. S tem pristopom so ne le zmanjšali posedke (od 60-80 mm na samo 4 mm) ampak tudi za 3 mesece skrajšali čas gradnje. Za inovativno rešitev so projektanti skupaj z izvajalcem prejeli nagrado za inženirski dosežek. Sledil je ogled platforme.
Naslednji dan smo se odpeljali na sejem BAU. Hkrati s sejmom je tega dne potekal tudi Dan inženirjev Bavarske zbornice, ki sta se ga s strani IZS udeležila predsednik, mag. Črtomir Remec in generalna sekretarka zbornice, mag. Barbara Škraba.
Popoldne je sledil ogled treh prenovljenih, 130 let starih hal, v katerih je danes Prometni muzej. Muzej je, poleg samih razstavnih eksponatov, zanimiv predvsem zaradi načina obnove dotrajane in mestoma tudi hudo poškodovane jeklene oziroma betonske konstrukcije. Mesto se je kot lastnik namreč odločilo, da bo hale restavriralo na način, ki bo ohranil prvotno konstrukcijo, pri čemer bodo v kar največji meri pri tem uporabljeni postopki gradnje iz časa nastanka hal. Pri obnovi, katere stroški so iz takrat predvidenih 5 milijonov DEM narasli na 60 milijonov EUR, so tako hale razstavili do temeljev, nato pa, obnovljene konstrukcijske in gradbene elemente, na licu mesta ponovno sestavili.
Po ogledu muzeja je sledil še ogled projektivnega biroja Schmitt-Stumpf-FrĂÂĽhauf in partnerji, ki zaposluje 150 ljudi in posluje po celem svetu.