POZOR: Nahajate se na arhivski strani spletne strani INŽENIRSKE ZBORNICE SLOVENIJE.
Za aktualne informacije obiščite www.izs.si

Priročniki Publikacije  


Iskalec po glasilu

Predlogi novel uredb o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih vod

PREDLOGI NOVEL UREDB O EMISIJI SNOVI IN TOPLOTE PRI ODVAJANJU ODPADNIH VOD

 

Komisija za sistemske zakone

 


Glavnina pripomb se je nanašala na Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih vod v vode in javno kanalizacijo, ki je »krovna uredba«, ki ureja področje emisij v vode.

Preučili smo besedilo predlogov Uredb o spremembah in dopolnitvah Uredb o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih vod in Ministrstvu za javno upravo posredovali naše pripombe in predloge.

 

V mesecu aprilu se je naša zbornica odzvala na poziv Ministrstva za javno upravo k sodelovanju pri pripravi predlogov Uredb o spremembah in dopolnitvah Uredb o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih vod. Besedila uredb smo preučili in ministrstvo seznanili s pripombami in predlogi naše zbornice oz. naših članov.

Glavnina pripomb se je nanašala na Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih vod v vode in javno kanalizacijo, ki je »krovna uredba«, ki ureja področje emisij v vode. Dve pripombi sta se nanašali na Predlog Uredbe o emisiji snovi pri odvajanju odpadne vode iz komunalnih čistilnih naprav, tri pa na Predlog Uredbe o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadne vode iz obratov za proizvodnjo živil živalskega porekla in predelovalnih obratov živalskih stranskih proizvodov.

V nadaljevanju predstavljamo le nekatere izmed njih.

• V primeru, če javna kanalizacija ni zaključena s ČN, se za industrijsko odpadno vodo, ki se odvaja v to kanalizacijo, uporabljajo mejne vrednosti za iztok v vode. Ta člen je kasneje omiljen z rokom, ki je podan za izgradnjo ČN. Vendar to kljub temu pomeni, da bo moral lastnik naprave, če lokalna skupnost, ki je odgovorna za izgradnjo kanalizacije in komunalnih ČN, zamudi z izgradnjo komunalne ČN,

prilagoditi svoje odpadne vode zahtevam za iztok v vode, čeprav bo svoje odpadne vode odvajal v kanalizacijo. V tem primeru se lahko zgodi, da bodo zgradili ČN za industrijske odpadne vode, ki bo čistila vode do zahtev za iztok v vode, odvajale pa se bodo v kanalizacijo, na kateri se bo kasneje dogradila komunalna ČN. Nato pa bo imel lastnik naprave dvojne stroške, saj bo moral plačevati čiščenje odpadnih vod na svoji napravi ter še čiščenje odpadnih vod na komunalni ČN.

• Predvideno je, da je potrebno k vlogi za gradbeno dovoljenje priložiti okoljevarstveno dovoljenje. To je v nasprotju z Zakonom o varovanju okolja (ZVO-1A), ki v 3. točki 82. člena pravi, da je potrebno okoljevarstveno dovoljenje pridobiti v primeru, da gre za gradnjo, pred začet kom gradnje, v drugih primerih pa pred začetkom obratovanja. Gradnja po ZGO-1-UPB1 (2. člen 7. točka) pa je izvedba gradbenih in drugih del. V 1. točki 84. člena ZVO-1A pa je navedeno, da je rok za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja 3 mesece od prejema popolne vloge. To pomeni, da se celotni upravni postopek za pridobitev gradbenega dovoljenja lahko podaljša tudi za 3 mesece zaradi pridobitve okoljevarstvenega dovoljenja. V predlogih za spremembo ZGO-1 prav tako ni nikjer navedeno, da je okoljevarstveno dovoljenja pogoj za pridobitev gradbenega dovoljenja.

• Uvaja se novo dokumentacijo, ki jo je potrebno izdelati v primeru odvajanja v podzemne vode. Hkrati pa to isto pristojno Ministrstvo v Zakonu o vodah ZV-1, 150. člen in 152. člen, navaja, da je potrebno za posege v prostor, ki vplivajo na vodni režim, pridobiti vodno soglasje in izdelati dokumentacijo. Izdano vodno soglasje je pogoj za izdajo gradbenega dovoljenja. Zakaj je potrebno v postopku pridobitve okoljevarstvenega dovoljenja še enkrat izdelovati dokumentacijo, ki bo preverjala vplive na podzemne vode, saj je to bilo zahtevano že v postopku izdaje vodnega soglasja, pri tem pa je potrebno upoštevati, da oboje rešuje isti naslovni organ - MOP oziroma ARSO.

• Določeno je, da je rok za pridobitev okoljevarstvenega dovoljenja 10. oktober 2009. Ni pa določeno, kateri rok za pridobitev okoljevarstvenega dovoljenja velja za naprave, ki morajo pridobiti okoljevarstveno dovoljenje poleg emisij v vode tudi za ostala področja, kot so emisije v zrak, hrup ali odpadke, ki pa imajo drugačne roke za pridobitev okoljevarstvenega dovoljenja.

 

POTREBA PO NATANČNEJŠI DEFINICIJI

V vseh obstoječih predlaganih spremembah uredb kakor tudi v obstoječi zakonodaji se uporablja izraz PE, ki naj bi pomenil populacijske ekvivalente, nikjer pa ni natančno definirano, kaj je točno to in na kateri parameter se to nanaša (količina odpadnih vod ali KPK ali BPK5 ali na dušik, ali na fosfor), kolikšna je ta količina in v kakšnem časovnem obdobju.

 

Vse pripombe na predloge Uredb o spremembah in dopolnitvah Uredb o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih vod si lahko preberete pod:

www.izs.si/področna zakonodaja/stališča IZS