Priročniki Publikacije
Iskalec po glasilu
Dnevi hrvaških pooblaščenih gradbenih inženirjev
DNEVI HRVAŠKIH POOBLAŠČENIH GRADBENIH INŽENIRJEV
Predsednik UO MSG
dr. Branko Zadnik, univ.dipl.inž.grad.
Srečanja so se udeležile delegacije inženirskih zbornic iz Slovenije, Turčije, Avstrije, Slovaške in Srbije
Kraj: Opatija, Hrvaška
Datum: 14. - 16. junij 2007
V Opatiji so kolegi iz »Hrvatske komore arhitekata i inženjera u graditeljstvu - Razred inženjera graČevinarstva«, organizirali v času od 14. do 16. junija 2007 svoje druge Dneve pooblaščenih gradbenih inženirjev. Pokrovitelj srečanja je bila ministrica za zaščito okolja, prostorske ureditve in gradbeništvo, ga. Marina MatuliviČ DropuliČ. Udeležencev je bilo preko 1100, tako da so bili organizatorji zaradi pomanjkanja prostora prisiljeni odpovedovati kasne prijave. Samo srečanje je imelo tudi mednarodni pečat, saj so se ga udeležile tudi delegacije inženirskih zbornic iz Slovenije, Turčije, Avstrije, Slovaške in Srbije. Kot predstavnik IZS, MSG, in prvi od tujih gostov, sem imel čast pozdraviti prisotne na otvoritveni slovesnosti.
Po uvodnih nagovorih je bilo predstavljenih nekaj zanimivih projektov s sveta in Hrvaške. Tako je o projektu Marmara, torej o izgradnji tunela pod Marmarskim morjem (Istanbul, Turčija) govoril neposredni udeleženec inž. Husein Belkaya, o gradnji hitre železnice v Avstriji na relaciji Dunaj- Graz-Celovec-Benetke pa inž. Klaus Schnaider. V prispevku je posebej poudaril tehnične rešitve na podprojektu predora Koralmtunel med Grazem in Celovcem. Glede na trenutno aktualnost tematike gradnje železnic v Sloveniji naj poudarim, da Avstrijci pospešeno gradijo navedeno smer hitre železnice, ki bo obšla slovenski prostor. Gospod Mario Crnjak, predsednik uprave Hrvaških avtocest, je predstavil tunel Brinje, ki je zgrajen na avtocesti Zagreb - Split in je dobil priznanje kot najvarnejši evropski cestni tunel v letu 2007. V zaključnem delu tega uvodnega dela Dnevov pa je g. Davor Mrduljaš predstavil predlog novega hrvaškega Zakona o prostorskem urejanju in gradnji.
V sklopu Dnevov so bili organizirani seminarji in okrogle mize kot del strokovnega izobraževanja licenciranih inženirjev ter posebna okrogla miza, posvečena razpravi o načinu pridobivanja licence pooblaščenega inženirja v evropskih državah. Velika udeležba na hrvaških dnevih pooblaščenih
inženirjev je, po moji oceni, tudi posledica obveznega zbiranja točk vsakega inženirja, če želi po petih letih obnoviti svojo profesionalno licenco, podeljeno s strani zbornice. V petih letih je potrebno zbrati skupaj najmanj 100 točk. Udeležba na vsakem od dogodkov v sklopu Dnevov je bila točkovana z vnaprej objavljenim številom točk (od 4 do 6), točkuje pa se tudi druge dogodke in izobraževanja posameznika.
Seminarji in okrogle mize so pokrivale praktično vse specialnosti v gradbeništvu, regulativo in vodenje projektov. Skupaj je bilo organizirano, poleg uvodne slovesnosti in 11. redne seje razreda gradbenih inženirjev, še dvajset tovrstnih dogodkov. Na kratko samo naslovi tematik, ki so bile obravnavane: Priprava novih tehničnih predpisov v republiki Hrvaški, Hidrotehnika, Vodenje projektov, Sodelovanje z evropskimi inženirskimi zbornicami, Uvajanje Evrokoda za potres v tehnično prakso Hrvaške, Realizacija državnega načrta namakanja v Hrvaški, Tehnični predpisi za zidane konstrukcije in njihova uporaba, Pravilno modeliranje inženirskih konstrukcij - pogoj stabilnosti, Ocena izvedljivosti in cena izvedbe objekta z uporabo metode analize rizika, Sanacija nestabilnih pobočij, Jeklene in sovprežne konstrukcije - projektiranje, predpisi, prikaz zanimivih projektov, Uporaba nove zakonodaje pri projektiranju zgradb v skladu z TPBK, Mostovi, Večnamenski projekt Ombla, Armirano betonske konstrukcije, Prometni projekti, Projektiranje in izvedba HE LešČe.
Obširno poročilo z dnevov hrvaških
pooblašĂÂŁenih gradbenih inženirjev lahko
preberete v njihovem glasilu GRAĐEVINAR,
št. 59, (2007) 6.