POZOR: Nahajate se na arhivski strani spletne strani INŽENIRSKE ZBORNICE SLOVENIJE.
Za aktualne informacije obiščite www.izs.si

Priročniki Publikacije  


Inštrument revizije požarne varnosti ne deluje

INŠTRUMENT REVIZIJE POŽARNE VARNOSTI NE DELUJE

 

mag. Aleš Glavnik, univ.dipl.inž.str.

Član UO MST

 


Že vrsto let opažamo, da se v primeru zahtevnega objekta po Zakonu o graditvi objektov izdajajo gradbena dovoljenja za požarno zahtevne stavbe tudi brez revizije požarne varnosti, ki bi jo morali opraviti odgovorni revidenti požarne varnosti s pooblastilom IZS-TP, in to ne glede na jasna določila 14. člena Pravilnika o požarni varnosti v stavbah.

 

V podkrepitev naših opažanj je Matična sekcija inženirjev tehnologov in drugih inženirjev na podlagi podatkov o številu izdanih požarnih soglasij, izdanih gradbenih dovoljenj in opravljenih revizij požarne varnosti s strani odgovornih revidentov požarne varnosti, izdelala analizo delovanja inštrumenta revizije požarne varnosti v Sloveniji.

 

Rezultati analize so več kot zaskrbljujoči, saj je iz njih moč sklepati, da nekateri odgovorni revidenti Zbornice za arhitekturo in prostor Slovenije (ZAPS) in Inženirske zbornice Slovenije (IZS) ter tudi določene uradne osebe, ki izdajajo gradbena dovoljenja za zahtevne objekte brez preveritve, ali je bila opravljena tudi revizija požarne varnosti, kot dokaz o izpolnitvi bistvene zahteve varnost pred požarom po 9. členu Zakona o graditvi objektov, kršijo veljavno zakonodajo.

 

Z analizo smo seznanili Ministrstvo za okolje in prostor, Ministrstvo za obrambo, Upravo RS za zaščito in reševanje, Ministrstvo za javno upravo, ZAPS, Slovensko združenje za požarno varnost in vse upravne enote.

 

Glede na to, da zbornici IZS in ZAPS nimata na razpolago podatkov, kateri so tisti odgovorni revidenti, ki kršijo zakonodajo, smo v spremnem pismu prejemnikom predlagali, da se na upravnih enotah in Ministrstvu za okolje in prostor izvede nadzor nad izdajo gradbenih dovoljenj za zahtevne objekte po Zakonu o graditvi objektov ter se pristojnima poklicnima zbornicama ZAPS in IZS sporoči imena tistih pooblaščenih inženirjev in arhitektov, ki kot odgovorni vodje revizije podpisujejo povzetke revizijskih poročil brez opravljene revizije požarne varnosti, kot to zahteva 14. člen Pravilnika o požarni varnosti v stavbah.

 

Do danes sta se sicer odzvala le ZAPS in Ministrstvo za okolje in prostor. Prva je svoje člane seznanila z rezultati analize in jih pozvala k spoštovanju predpisov. Ministrstvo je v tej fazi zavrnilo nadzor, ki smo ga predlagali, je pa pozvalo upravne enote k skrbnemu ravnanju pri izdajanju gradbenih dovoljenj. V tem pozivu je sicer zapisalo, da je število stavb, za katere bi se morala opraviti revizija požarne varnosti, po njihovem mnenju ocenjeno previsoko, a da bi bilostanje zaskrbljujoče tudi v primeru, če bi bila številka za 100 % nižja.

 

Nad zavrnitvijo nadzora smo bili nemalo presenečeni. Poklicni zbornici zagotavljata kakovost na področju graditve objektov tudi s tem, da vodita disciplinske postopke proti članom iz razloga nestrokovnega, nekakovostnega dela. Izvedba nadzora na upravnih enotah bi po našem prepričanju dala pozitivne rezultate, saj bi pokazala prav na nevestne pooblaščene inženirje in arhitekte, resda pa bi istočasno pokazala na nevestno delo nekaterih upravnih enot in njihovih upravnih delavcev.

 

Analizo so lahko preberete na: http://www.izs.si/novica/n/analiza-delovanja-instrumenta-revizije-pozarne-varnosti-v-rs-735/.

 

IZVLEČEK IZ ANALIZE

 

Z veliko verjetnostjo lahko torej trdimo, da je bilo samo v letu 2010 izdanih okvirno 500-600 gradbenih dovoljenj za požarno zahtevne stavbe, za katere ni bilo opravljene revizije požarne varnosti s strani odgovornih revidentov požarne varnosti s pooblastilom IZS-TP. Podobna zgodba se lahko pričakuje tudi za leto 2011 in tudi v prihodnje, v kolikor se ne bo uvedel nadzor, ki ga trenutno ni. Na upravnih enotah se namreč ne preverja, kdo je opravil revizijo bistvene zahteve požarne varnosti, ampak se očitno samo preveri, ali je v primeru zahtevnega objekta priložen “Skupni povzetek revizijskega poročila”. Zakaj upravnemu delavcu ni treba upoštevati oz. preverjati izpolnjevanja 14. člena Pravilnika o požarni varnosti v stavbah, ni jasno.

 

Za leto 2010 so bili pridobljeni sledeči podatki:

 

Število izdanih požarnih soglasij na ŠPV (vir: podatki od URSZR)                       240

Število stavb, za katere bi se morala opraviti revizija požarne varnosti          cca 660*

Število dejansko opravljenih revizij ZPV glede požarne varnosti

(opravili odgovorni revidenti požarne varnosti z licenco IZS-TP)

(vir: podatki pridobljeni na osnovi uradnega poziva IZS-MST)                            95

Število stavb, za katere bi se morala opraviti revizija požarne varnosti, pa se ni cca 560

Število vseh izdanih gradbenih dovoljenj za stavbe

(vir: Statistični urad RS)                                                           3.902

 

 

* Ocena temelji na podlagi analiz, ki so jih pripravili na SZPV, IRSVNDR in MORS, kot podlago za pripravo Pravilnika o požarni varnosti v stavbah (Ur.l.RS, št. 31/04 in 14/07) in novele Zakona o varstvu pred požarom iz leta 2007. O točnem številu izdanih gradbenih dovoljenj za razne vrste stavb pa ne moremo govoriti, ocene so natančne na ±20-30 %. V Sloveniji namreč ni nobene službe, ki bi zbirala te podatke.