POZOR: Nahajate se na arhivski strani spletne strani INŽENIRSKE ZBORNICE SLOVENIJE.
Za aktualne informacije obiščite www.izs.si

Priročniki Publikacije  


Trije pomembni dokumenti ECEC

Mednarodno sodelovanje


mag. Barbara Škraba Flis, univ.dipl.inž.grad.

Generalna sekretarka IZS


12. oktobra je v Atenah potekala skupščina Evropskega sveta inženirskih zbornic (ECEC). Kot predstavnika IZS sva se je udeležila s predsednikom zbornice mag. Črtomirjem Remcem.

Skupščina zbornice je v Atenah sprejela tri pomembne dokumente:

  • 9 argumentov za regulacijo poklica,
  • Memorandum z naslovom “Inženirji gradimo Evropo” (Let engineers build Europe),
  • Akcijski načrt za vseživljenjsko učenje pooblaščenih inženirjev.


9 ARGUMENTOV ZA REGULACIJO POKLICA

je bilo pripravljenih kot odziv na nenehne pritiske Evropske komisije po deregulaciji reguliranih poklicev, med njimi tudi poklica pooblaščeni inženir.

Ob izvajanju teh pritiskov na države članice Evropska komisija kot razlog za tovrstno početje že več let navaja isti cilj, in sicer, da naj bi z deregulacijo poklicev zaradi posledično pričakovane večje mobilnosti zrasel bruto domači proizvod v Evropi, v zadnjem času pa dodaja, da naj bi padle predvsem cene storitev. Ker pa so cene inženirskih storitev v času od pričetka vsesplošne krize že globoko padle in vemo, da cene inženirskih storitev ne morejo več pasti globlje, to pomeni, da je uraden razlog komisije iz trte izvit.

Za deregulacijo stoji popolnoma drug razlog, ki pa je razviden iz določila direktive o priznavanju poklicnih kvalifikacij, da lahko priznanje poklica v drugi državi pridobi posameznik, ki ima več stopenj nižjo izobrazbo, kot je zahtevana za državljane države gostiteljice (t.j. državljane države, v katero oseba prihaja). Zavedati se moramo, da za tem določilom stojijo močne evropske države, ki imajo težave z nezaposlenostjo svojega manj izobraženega in manj strokovnega kadra, ki bi ga rade zaposlile v drugih, recimo temu obrobnih ali vsaj manj vplivnih državah EU, ter nadnacionalne gospodarske družbe z močnim vplivom v evropskih institucijah. Kako to določilo vpliva na kakovost storitev v teh državah in na (ne)zaposlenost domače, strokovno bolje usposobljene stroke, pa Bruslja ne zanima.

MEMORANDUM Z NASLOVOM “INŽENIRJI GRADIMO EVROPO”

bo ECEC uradno predstavil v času pred volitvami v Evropski parlament spomladi prihodnje leto.

Njegove glavne točke se nanašajo na:

  • Ukrepe za spodbuditev trga delovne sile,
  • Spodbujanje dejavnosti podjetij z inovativnim razmišljanjem in novimi tehnološkimi rešitvami,
  • Zaščito malih podjetij in intelektualnih poklicev,
  • Investicije v infrastrukturo in zaščito okolja,
  • Nadgradnjo in prenovo obstoječega stavbnega fonda,
  • Investicije v zeleno ekonomijo in sektor obnovljivih virov energije,
  • Povečanje učinkovitosti in dostopnosti do javne uprave,
  • Poenostavitev zakonodaje in predpisov.


AKCIJSKI NAČRT ZA VSEŽIVLJENJSKO UČENJE POOBLAŠČENIH INŽENIRJEV

Akreditirano, kakovostno in homogeno vseživljenjsko učenje je nujno za doseganje ciljev direktive o priznavanju poklicnih kvalifikacij in Evropske strategije 2020, ki je prepoznala pomembnost usposobljenosti strokovnjakov za izvajanje poklica v polni zmogljivosti ob hkratnem sledenju tehnološkega in znanstvenega napredka.

Trenutno izvajanje vseživljenjskega učenja pooblaščenih inženirjev na nivoju EU še ni poenoteno. Usposabljanja izvajajo v veliki večini zbornice in združenja pooblaščenih inženirjev skupaj z univerzami, kot tudi številna privatna podjetja.

Analiza med članicami ECEC je pokazala, da je v več državah ECEC zakonsko opredeljeno obvezno izobraževanje (Avstrija, Hrvaška, Češka, Nemčija, Srbija, Slovaška), da Italija obvezno vseživljenjsko učenje uvaja s 1.1.2014 in da je na Madžarskem v postopku tovrstna sprememba zakona. Analiza je nadalje pokazala na to, da so pristopi pri ureditvi tega vprašanja močno različni in da bi bilo dobrodošlo poenotenje vseživljenjskega učenja pooblaščenih inženirjev na nivoju EU/ECEC.

In ker je naša zbornica prepričana, da lahko le dobro izobraženi in usposobljeni pooblaščeni inženirji držijo korak s časom in zagotavljajo dovolj visok nivo kakovostnih inženirskih storitev, smo na skupščini ECEC soglašali z akcijskim načrtom ECEC, ki predvideva, da:

  • Si članice ECEC prizadevajo, da se v nacionalne zakone vnese določilo o obveznem vseživljenjskem učenju pooblaščenih inženirjev in odvzem pooblastila v primeru, da pooblaščeni inženir določila ne spoštuje,
  • Mora pooblaščeni inženir v petih letih zbrati 100 kreditnih točk, od tega 20% s področja EU direktiv, domače zakonodaje in predpisov ter 80% s strokovnega področja glede na lastne potrebe,
  • 20% vsebin od 80% zagotovi ECEC.

REGULACIJA POKLICA POOBLAŠČENI INŽENIR POMENI JAMSTVO ZA:

  • najboljše akademsko inženirsko izobraževanje,
  • najboljše praktične izkušnje,
  • stalen strokovni razvoj,
  • najboljšo prakso in uporabo zadnjih dosežkov tehničnega razvoja,
  • pravno podlago za enakost inženirskih storitev v Evropi,
  • samoregulirane zbornice kot organe javnosti.

“9 argumentov ECEC za regulacijo poklica pooblaščeni inženir” si lahko preberete na povezavi:

www.izs.si/izpostavljena-novica/n/1333/