POZOR: Nahajate se na arhivski strani spletne strani INŽENIRSKE ZBORNICE SLOVENIJE.
Za aktualne informacije obiščite www.izs.si

Priročniki Publikacije  


Na vprašanja odgovarjajo strokovne službe in funkcionarji IZS

Želeli ste izvedeti

 

Investitor bi rad saniral petdeset let star most. Po mostu poteka dvosmerni promet, poleg tega po njem potekajo tudi infrastrukturni vodi. Konstrukcija mostu je dotrajana. Prometna varnost ne dosega varnosti po veljavnih predpisih. Če bi želeli upoštevati veljavne predpise, mostu ni mogoče sanirati, ampak ga je treba podreti. Ali obstajajo kakšni odpustki za sanacije obstoječih premostitvenih objektov, kot je to na primer v Nemčiji za objekte na prometnicah nižjega reda?

 

Odgovor Ministrstva za infrastrukturo in prostor, Sektorja za graditev:

 

Pravilna je ugotovitev, da je upoštevanje določil Pravilnika o mehanski odpornosti in stabilnosti (Ur. l. RS št. 101/05) (PMOS) obvezno tudi pri rekonstrukcijah.

 

O rekonstrukcijah posebej govori drugi odstavek 1. člena PMOS, kjer je zapisano, da se pravilnik uporablja zanje takrat, kadar so dane tehnične možnosti za dosego zahtev iz tega pravilnika in če to ne nasprotuje pogojem varstva kulturne dediščine. To določilo daje projektantom možnost, da na osnovi svoje pripravljenosti, znanja in odgovornosti predvidijo za rekonstrukcijo ustrezno rešitev.

 

Pri rekonstrukcijah udeleženci graditve (investitorji, projektanti, izvajalci in drugi) niso odvezani dolžnosti, da v skladu s 4. členom PMOS presodijo zatečeno stanje objekta in s primernimi ukrepi čim bolje zagotovijo, da bodo objekti tudi po rekonstrukciji zanesljivi oziroma varni v skladu zahtevami za mehansko odpornost in stabilnost.

 

Zato menimo, da so projektanti dolžni preveriti konstrukcijo kot celoto in ugotoviti kakšne ojačitve obstoječega objekta bi bile potrebne in nato oblikovati rešitev v skladu z drugim odstavkom 1. člena PMOS.

 

Vsa vprašanja in odgovori so objavljeni na:  http://www.izs.si/vprasanja-in-odgovori-izs/navodila-za-delovanje-rubrike/.