POZOR: Nahajate se na arhivski strani spletne strani INŽENIRSKE ZBORNICE SLOVENIJE.
Za aktualne informacije obiščite www.izs.si

Javna naročila  


Smernica za javno naročanje inženirskih storitev

 

V lanskem letu smo v dogovoru z Direktoratom za javna naročila Ministrstva za finance na zbornici pričeli z izdelavo Smernice za javno naročanje inženirskih storitev. Smernico smo pred poletjem predali ministrstvu, konec meseca pa so napovedani prvi usklajevalni sestanki.

 

Trenutni dogovor z ministrstvom je, da se smernico po uskladitvi objavi na spletnih straneh ministrstva kot priporočilo javnim naročnikom. Cilj IZS pa je, da se smernico sprejme v obliki uredbe ali pravilnika zakona/ov o javnem naročanju.

 

Namen smernice je ureditev razmer na kaotičnem trgu javnih naročil inženirskih storitev in dvig kakovosti grajenega prostora. To je mogoče doseči z višjo stopnjo kakovosti priprave in vodenja postopkov javnega naročanja kot tudi opravljenih inženirskih storitev, naročenih v postopku javnega naročanja, pri čemer je potrebno v obeh primerih dati bistveno večji poudarek vsebini javnega naročila.

 

V smernici podrobneje pojasnjujemo:

- zakaj je utemeljeno inženirske storitve vrednotiti tudi po kriteriju kakovosti in ne le cene,

- načrtovanje javnega naročila,

- določitev predmeta naročila in namen ter sestavne dele opisa predmeta naročila (projektne naloge),

- pomen določitve pravilne ocenitve vrednosti javnega naročila in način določitve,

- primernost posameznih postopkov javnega naročanja,

- preverjanje usposobljenosti ponudnikov (osnovna, ekonomska, finančna, tehnična, kadrovska in poklicna sposobnost),

- načine izbire ponudbe in kriterije za izbor,

- merila za izbor najugodnejše ponudbe,

- neobičajno nizko ponudbo.

 

V smernici naročnikom predlagamo dva načina izbire ponudbe, in sicer po kriteriju »kakovosti in cene« ali tako imenovani »Mediani«.

 

Za primer odločitve za izbiro ponudnika po kriteriju »kakovosti in cene« v smernici podrobno opisujemo:

- vrednotenje tehničnega dela ponudbe po relativnem in absolutnem postopku, vključujoč konkretne navedbe in opise kriterijev (meril) in podkriterijev (podmeril),

- vrednotenje finančnega dela ponudbe in

- način določitev skupne in najugodnejše ponudbe.

 

Za prepoznavanje in izločanje neobičajno nizkih ponudb sta v smernici predvidena dva možna postopka, že omenjen postopek »Mediana« in kriterij razmerja 30% ponujene cene glede na ocenjeno vrednost naročila. Pri tem opozarjamo, da mora naročnik postopek navesti in jasno predstaviti že v razpisni dokumentaciji. Prilagamo tudi vzorčen predlog besedila splošnih razpisnih pogojev z opisom postopka izločanja nezanesljivih ponudb, vzet iz razpisne dokumentacije konkretnega avstrijskega javnega naročila.

 

Poleg le tega so v smernici priloženi še drugi vzorci obrazcev, med drugim tudi enotni vzorčni referenčni potrdili za podjetje in pooblaščenega inženirja, za katerih uveljavitev se zavzemamo. Enkrat potrjeni, naj bi imeli neomejen rok veljavnosti.

 

Smernico zaključujemo z usmeritvami za javno naročanje geološko geomehanskih preiskav in geotehničnega projektiranja, koristnimi nasveti naročnikom in praktičnim primerom vrednotenja ponudb po kriteriju »kakovosti in cene«.

 

Prosimo vas za povratne informacije in natančne predloge za dopolnitev ter izboljšanje prihodnjih izdaj Smernice. Pošljite nam jih na e-naslov:  javna.narocilaping@izspong.si.

 

 

Smernica za javno naročanje inženirskih storitev je objavljena  tukaj (567 KB).

 

Priloga smernice: primer vrednotenja ponudbe po kriteriju kvalitete in cene (QCBS) v skladu s Smernico za javno naročanje inženirskih storitev je objavljena  tukaj (31 KB).

 

Anketa o vrednotenju inženirskih storitev v postopkih javnega naročanja je objavljena  tukaj (124 KB).

 

Italijanski DEKRET št. 143 z dne 31. oktobra 2013 v italijanskem jeziku je objavljen  tukaj (248 KB), prevod v slovenski jezik pa je objavljen  tukaj (333 KB).