Priročniki Publikacije
Beseda predsednika Komisije IZS za informiranje
OD INFORMIRANJA DO KOMUNICIRANJA
S CILJEM BOLJŠIH OBETOV V INŽENIRSTVU
Predsednik Komisije IZS za informiranje
Matjaž Grilc
Na Inženirski zbornici Slovenije (IZS) je vedno živahno. To pomlad poleg rednih aktivnosti zaznamujejo še vedno bolj intenzivne priprave na velik mednarodni dogodek – Svetovni inženirski forum (www.wef2012.si), katerega organizacija je bila zaupana naši zbornici in se bo odvijal septembra v Ljubljani.
Pomlad je idealni letni čas za pospravljanje. Je čas, ko analiziramo naše pretekle aktivnosti in se odločamo za spremembe. V IZS smo tokrat pod drobnogled vzeli področje informiranja.
Trenutek, ki ga živimo, vse bolj zaznamuje huda gospodarska kriza, ki ji kar ni videti konca. Še posebej je prizadela področja, na katerih delujejo člani naših matičnih sekcij. Zastoj investicij in neizvajanje projektov direktno pomeni pomanjkanje dela naših pooblaščenih inženirjev. Pobude članov, ki v teh kriznih časih iščejo nove priložnosti in želja zbornice, da jim pomaga z večjo prepoznavnostjo v družbi, je vzpodbudila komisijo za informiranje, da analizira obstoječi sistem informiranja in se vpraša, kaj je potrebno narediti, spremeniti, da bo glas zbornice bolj slišen tako pri članih, kot pri zunanji javnosti.
Analiza je pokazala, da imamo v vsebinskem smislu še velike rezerve in da moramo z različnimi orodji bolj ciljno informirati posamezne interesne skupine. Splošna ugotovitev analize je bila, da na IZS izvajamo informiranje. Celoten sistem želimo zato dvigniti za kakovosten nivo in začeti s komuniciranjem, ki je dvosmerni proces in zahteva aktiviranje vseh članov, še posebej pa vodstva, funkcionarjev in zaposlenih na zbornici.
Odločili smo se, da stopimo na pot teh sprememb in si zastavili tri pomembne cilje, ki jim bomo sledili v procesu prehoda od informiranja h komuniciranju. Za vsak cilj smo kot sinonim izbrali geslo, ki je naše vodilo pri načrtovanju aktivnosti. Ti trije cilji so:
- Prepoznavanje potreb članov in dvig zadovoljstva članov – PRIPADNOST.
- Dvig kakovosti storitev, ki jih izvajajo člani na osnovi javnih pooblastil in posledično dvig spoštovanja statusa pooblaščenega inženirja v družbi in zbornice kot kompetentnega partnerja na področju strokovnosti – KAKOVOST.
- Povečanje prepoznavnosti zbornice v družbi in s tem vpliva zbornice na aktivnosti, ki lahko pripomorejo k premagovanju krizne situacije (zagon investicij, ureditev javnih naročil, zelena in trajnostna javna naročila, jasna stališča zbornice ob aktualnih dogodkih, mednarodno sodelovanje …) – PREPOZNAVNOST.
Pripadnost, kakovost in prepoznavnost so torej tri besede, ki nas vodijo pri načrtovanju sprememb. Zato sodelujemo vsi člani zbornice. Vsak po svojih močeh, znanju in izkušnjah, glede na status, ki ga v zbornici ima. Končni uspeh celotne prenove bo rezultanta naporov vseh udeleženih tako v notranjem (internem) komuniciranju, kot komuniciranju z zunanjimi javnostmi. Vsak član matične sekcije je pomemben vir informacij. Zato želimo vzpostaviti pretok teh informacij in vzpostaviti sistem sita, ki bo zbrane informacije posredoval tudi ostalim, na ustrezen način.
Pri doseganju večjega vpliva zbornice smo odvisni drug od drugega. Zato stopimo skupaj vsi – vodstvo, funkcionarji, zaposleni in člani – dodajmo del svoje energije, da bomo ustvarili zbornico, v kateri se bomo člani počutili bolje, prejemali boljši strokovni servis in imeli občutek pomembne varnosti. To so osnovne značilnosti cehovskih združenj iz preteklosti. Samo na tak način in notranje enotni bomo v še tako krutem zunanjem svetu, zaznamovanem s krizo, preživeli in postali upoštevanja vreden partner pri vzpostavljanju boljših pogojev dela in razvoju strok, vključenih v Inženirsko zbornico Slovenije.
In naj zaključim z željo, da to spomladansko sonce ogreje vse nas za večji prispevek zbornici v dobro vseh članov – s ciljem boljših obetov v inženirstvu. Zato vabljeni, da se nam s svojimi predlogi javite na naslov uredništva izs@izs.si.
Stopimo skupaj.