POZOR: Nahajate se na arhivski strani spletne strani INŽENIRSKE ZBORNICE SLOVENIJE.
Za aktualne informacije obiščite www.izs.si

Priročniki Publikacije  


IZS odslej tudi na spletnih socialnih omrežjih

Informiranje in komuniciranje

 

Matjaž Grilc, univ.dipl.inž.geod.

Predsednik komisije IZS za informiranje

 


V zadnjih letih, nam je to všeč ali ne, so se naše navade, ustaljene prakse, način dela in komuniciranja in nenazadnje način spoznavanja ljudi in druženja z njimi, spremenile. Glavni krivec za to je prav gotovo internet in enostavna dostopnost ogromnega števila informacij. In če pogledamo še bolj podrobno ugotovimo, da so spletna socialna omrežja tista, ki so naše navade spremenila bolj, kot si upamo priznati. Najprej v privatni uporabi in v zadnjem času vse bolj tudi v poslovnem svetu.

 

Kaj so spletne skupnosti in spletna socialna omrežja?

Spletne skupnosti in spletna socialna omrežja so orodja, ki so močno pripomogla k večji dinamičnosti in interaktivnosti spleta. Zato ne čudi, da danes vse bolj prehajajo iz sfere zasebnega, v sfero poslovnega okolja, saj so podjetja in organizacije spoznale, da na ta način lahko izkoriščajo mnoge sinergijske učinke. Spletna socialna omrežja ponujajo možnost boljšega poznavanja njihove ciljne populacije in nove možnosti za grajenje bolj pristnih odnosov, ki temeljijo na vsakodnevnih svežih informacijah, ki so enostavno dostopne. Pri tem pa je zelo pomembno, da podjetja in organizacije aktivno komuniciranjo z uporabniki oz. člani in na osnovi takega dialoga dosežejo večjo prepoznavnost, kredibilnost in nenazadnje boljše uspehe na trgu.

 

Danes obstaja na spletu poplava socialnih omrežij, med katerimi bomo omenili samo nekatere najbolj popularne.

 

FACEBOOK – snovalci tega najbolj popularnega omrežja so v osnovi nameravali povezati zgolj majhno akademsko skupnost med seboj. Danes je rezultat neverjeten – povezali so cel svet in na Facebooku je že vsak tretji Slovenec. Trenutno je v vzponu poslovni del omrežja, ki s pomočjo različnih aplikacij, dodatkov, spletnih anket in tudi plačljivega oglaševanja, omogoča boljši pretok informacij, aktivno komunikacijo in pozicioniranje blagovne znamke.

 

LINKEDIN – imenujemo tudi profesionalno omrežje. Na njem nastopajo pretežno posamezniki, ki pa se združujejo v različne skupine, ki jih povezuja določena ideja ali strokovna pripadnost. Osnovni namen je javna objava spletnega, kariernega življenjepisa posameznika, hkrati pa tudi priložnost za podjetja in organizacije, da predstavijo svoje storitve in izdelke. Omrežje se čedalje bolj uporablja tudi na trgu dela, saj podjetja vse pogosteje iščejo potencialne kadre prav preko Linkedin omrežja.

 

TWITER – je najbolj interaktivno spletno omrežje in poteka večinoma preko sodobnih mobilnih telefonov. Omogoča nam, da svoje misli sporočimo svetu v kratkih sporočilcih, dolgih le 140 znakov. Takšna forma, ki je lastna le Twiterju, je izredno primerna za hipno posredovanje novic o dogodkih, ljudeh in predvsem lastnih mnenjih o aktualnih dogodkih. To omrežje je v Sloveniji še najmanj razvito a hitro pridobiva na svoji pomembnosti.

 

IZS odslej tudi na Facebooku in LinkedInu

Priložnosti, ki jih ponujajo socialna omrežja, smo se zavedli tudi na Inženirski zbornici Slovenije, ko smo v letu 2012 pristopili k prenovi komuniciranja na IZS in jih vključili v našo strategijo. Posebej tudi zato, ker se IZS želi, bolj kot v preteklosti, obrniti proti mladim inženirjem in ženskam, ki so pregovorno na spletnih omrežjih prisotni bolj kot moška populacija v zrelih letih.

 

Za začetek smo se odločili za Facebook in Linkedin. V okviru komunikacijskega načrta za Svetovni inženirski forum (WEF 14 2012), ki ga organizira IZS jeseni v Ljubljani, smo v mesecu aprilu vzpostavili Facebook stran tega foruma, ki ima danes že preko 1600 sledilcev po celem svetu. Vsakodnevno jim pošiljamo informacije povezane z organizacijo, kakor tudi informacije o Sloveniji, Ljubljani, IZS-ju, inženirskih dosežkih in podobno. Na preprost, predvsem pa poceni način gradimo identiteto svetovnega foruma in posledično tudi IZS-ja v svetovni inženirski družini. Verjamemo, da je ogled te facebook strani zanimiv tudi za naše člane, zato vas vabimo, da si jo ogledate na  www.facebook.com/WEF2012.

 

Ker pa je eden od osnovnih ciljev strategije komuniciranja IZS, izboljšanje komunikacije z našimi člani, smo v mesecu juniju vzpostavili tudi Facebook stran Inženirske zbornice Slovenije. Na tej strani komuniciramo v slovenščini, novice pa so namenjene predvsem boljši in sprotni informiranosti članov. Za prepoznavnost med našimi člani se še borimo in upamo, da vas bo morda tudi tale članek prepričal, da odprete Facebook stran IZS-ja ( http://www.facebook.com/izs.si) in nam podarite svoj "LIKE", s čemer boste na svoj računalnik dnevno dobili sveže informacije o dogajanjih na IZS, na področju graditve, področju prostorskih politik in inženirskih zanimivosti. Preko anket boste lahko povedali tudi svoja mnenja in na ta način sooblikovali delo naše krovne strokovne organizacije.

 

Na pobudo nekaterih naših članov, smo kreirali tudi skupino na Linkedinu, ki nosi ime IZS – Inženirska zbornica Slovenije, kamor se je že priključilo kar nekaj naših članov, ki že imajo narejen osebni profil na Linkedinu ( http://www.linkedin.com/groups/IZS-In%C5%BEenirska-Zbornica-Slovenije-4479680).

 

Prepričan sem, da se je ob branju tega prispevka, marsikdo nasmehnil in dejal: "to je za ta mlade, to ni za nas". Pa statistike ne kažejo tako. Na obeh omenjenih omrežjih je že v veliki meri prisotna tudi starejša populacija, ki na takšen kratek in zgoščen način črpa aktualne informacije. Zato vabim tiste, ki že imate svoje osebne profile, da se nam aktivno pridružite. Za ostale pa upam, da vas bo premagala radovednost in da boste vsaj pogledali, kako vse skupaj na Facebook strani izgleda in kaj pravzaprav tam pišemo – samo za potešitev radovednosti se vam še ni potrebno včlaniti oziroma kreirati osebnega profila. To si nenazadnje tudi zaslužimo, saj se trudimo izključno z namenom, da boste bolje informirani!