POZOR: Nahajate se na arhivski strani spletne strani INŽENIRSKE ZBORNICE SLOVENIJE.
Za aktualne informacije obiščite www.izs.si

Priročniki Publikacije  


GURSu smo predlagali spremembo ZGeoD

Matej Kovačič, univ.dipl.inž.geod.
Predsednik UO MSGeo

 

 

V mesecu aprilu je bil sprejet Zakon o državnem geodetskem referenčnem sistemu (ZDGRS) in s tem je po 40. letih veljavnosti prenehal veljati Zakon o temeljni geodetski izmeri. Nov zakon vsebuje tudi poglavje o geodetski izmeri, pri čemer v 16. in 17. členu prinaša definicijo, kdo lahko izvaja geodetsko izmero in kaj je geodetska izmera.

S strani sekcije smo GURS opozorili na neskladnost veljavnih zakonov, saj lahko po Zakonu o evidentiranju nepremičnin (ZEN) geodetske storitve v zvezi z vpisom stavb in delov stavb v kataster stavb izvaja tudi podjetje, ki izdeluje projektno dokumentacijo v skladu z zakonom, ki ureja graditev objektov (projektant). Dogovorjeno je bilo, da bodo neskladnost popravili s predlogom spremembe Pravilnika o vpisih v kataster stavb. V mesecu novembru je bil objavljen predlog spremembe Pravilnika, ki odpravlja navedeno neusklajenost v zakonodaji. Na predlagano spremembo 12. člena Pravilnika smo podali pripombo, saj menimo, da v kolikor zakon predpisuje, da mora geodetsko izmero opraviti geodetski strokovnjak, se mora ta na naslovni strani elaborata identificirati z imenom in priimkom in lastnoročnim podpisom in na ta način prevzeti tudi odgovornost za opravljeno delo. Menimo, da samo s podajanjem izjave s strani projektanta ali geodetskega podjetja ne bo dosežen namen prevzetja odgovornosti, pri čemer lahko pride tudi do nepotrebnih zavajanj ali zlorab.

Na Pravilnik o vpisih v kataster stavb pa smo podali še druge pripombe, za katere menimo, da bi jih bilo smiselno uveljaviti v bližnji prihodnosti. Predvsem menimo, da so spremembe nujne, v kolikor bi na državnem nivoju prišlo do spremembe zakonodaje povezane z legalizacijo objektov. Po našem mnenju je nujno potrebno predhodno sistemsko urediti sistem evidentiranja nepremičnin oz. stavb tako, da bo omogočeno spremljanje legalnosti in skladnosti gradnje s projektno dokumentacijo in prostorskim planom. Med drugim smo predlagali, da se v evidenci zemljiškega katastra naredi parcelacija gradbenih parcel ob zakoličbi objekta ali najkasneje ob evidentiranju objekta. Za zagotavljanje učinkovitejšega izvajanja inšpekcijskega nadzora je smiselno, da se zakoličbeni načrti evidentirajo v prostorsko informacijskem sitemu na tak način, da bodo zagotovili inšpekcijskim službam informacijo o pričetku gradnje in omogočali kontrolo skladnosti gradnje, predvsem skladnosti položaja objekta v prostoru. Dejstvo je, da so lahko inšpekcijske službe učinkovite pri izvajanju teh nalog samo, v kolikor so prisotne na terenu že v času gradnje. Iz preteklosti nam je poznano, kakšna je učinkovitost inšpekcijskih služb, ko vodijo postopek na objektih, ki so že zgrajeni in trajno umeščeni v prostor (rušitve se nikoli niso masovno izvajale).

V letošnjem letu smo podali tudi pobudo za spremembo ZGeoD, in sicer na pobudo, ki je prišla iz vrst naših članov in razprav o potrebnih organizacijskih spremembah, ki bi doprinesle k večji kakovosti, predvsem pri katastrskih storitvah. Predlog sprememb je vseboval naslednje predloge:

uvedbo disciplinskih sankcij za “geodeta”, enako kot za “odgovornega geodeta” ali

ukinitev reguliranega poklica “geodet” ter prenos vseh pooblastil na “odgovornega geodeta” ali

regulacijo dela geodetske dejavnosti, povezane z evidentiranjem nepremičnin (dodelitev koncesij ali obvezne zaposlitve “odgovornih geodetov” in “geodetov” znotraj enega podjetja).

Predlog je bil poslan in kasneje tudi predstavljen na sestanku z direktorjem GURS. GURS je mnenja, da je potrebno, preden pristopijo k generalnim spremembam organizacije geodetske službe, da vsi deležniki, ki smo povezani z geodetsko dejavnostjo, sprejmemo skupno strategijo delovanja do leta 2020.

Menimo, da so predlagane spremembe skladne z predlogi, da reguliran poklic “odgovorni geodet” preide v funkcijo javno pooblaščenega odgovornega geodeta, da se ob tem spremenijo, beri zaostrijo formalni pogoji za pridobitev in obdržanje take vrste reguliranega poklica kot kriteriji/pogoji za izvajanje dejavnosti. Osebno menim, da bi to lahko bil tudi eden od možnih načinov, da se v kriznih gospodarskih razmerah zmanjša delež in stroški javne uprave, povečata učinkovitost in kakovost storitev ter posledično kakovost nepremičninskih evidenc.n

 

Več o predlogih in pripombah na Pravilnik o vpisih v kataster stavb si lahko preberete na:  http://www.izs.si/maticne-sekcije/msgeo/obvestila-ms/obvestilo.