Priročniki Publikacije
IZS izvedla prvi on-line webinar
Polona Okretič, univ.dipl.soc. in zgod.kult.
Svetovalka za informiranje in izobraževanje
V petek, 15. maja 2015 ste lahko sodelovali na prvem webinarju Evropskega sveta inženirskih zbornic (ECEC), ki je bil sploh prvi on-line webinar, ki ga je izvedla IZS.
Webinar z naslovom Actions on Structures - Application of the Eurocodes 1990 and 1991-1 as daily practice je bil prvi iz sklopa štirih webinarjev, predvidenih za letošnje leto. Predaval je prof. dr. ing. Rƒdiger HÜffer, iz univerze v Bochumu, Nemčija. Webinar je bil namenjen gradbenim inženirjem in je bil razdeljen na štiri dele, po predavanju pa je bil udeležencem razdeljen test.
Webinar je hkrati potekal po vseh zbornicah, članicah ECEC, ki so se odločile svojim članom ponuditi tovrstno izobraževanje oz. osvežitev znanja. Webinarju so tako prisostvovali člani inženirskih zbornic Avstrije, Bolgarije, Črne gore, Italije, Slovaške, Slovenije in Srbije, kjer so webinar spremljali poleg Beograda tudi v regijskih zbornicah v Nišu in Novem Sadu.
Ideja o webinarju je nastala v okviru delovne skupine za vseživljenjsko učenje (CPD, Continuous Professional Development), ki od novembra 2014 deluje v okviru Evropskega sveta inženirskih zbornic (ECEC). Eden izmed ciljev delovne skupine je, da članicam ECEC ponudi kakovostna izobraževanja, zanimiva za širok krog njihovih članov. Tematika uporabe Evrokodov je bila s strani članic ECEC izražena kot taka vsebina.
Dovolite da vas povabimo na naslednji webinar ECEC z naslovom EN 1992 (Eurocode 2), Design of concrete structures, ki bo predvidoma konec junija. Predavatelj bo pooblaščeni inženir, prof. dr. Vladimir Benko iz gradbene fakultete Univerze v Bratislavi.
Istočasno vas vabimo, da nam predlagate teme, ki bi si jih radi ogledali kot webinar. Vaše predloge pričakujemo na e-naslovu polona.okretic@izs.si.
Kaj je webinar?
Ne dvomimo, da vas večina ve, kaj je webinar, za tiste pa, ki se z besedo srečujete prvič, naj povemo, da je webinar spletni seminar oziroma spletno izobraževanje, ki vam učilnico pripelje na dom, v službo ali pa, kot v našem primeru, na IZS. Udeleženci preko spleta gledajo in poslušajo izobraževanje. Naprednejši webinarji omogočajo udeležencem aktivno sodelovanje, tako da lahko udeleženci predavatelju postavljajo vprašanja in prejemajo odgovore ter izpolnijo spletni test.
To in pa ogled webinarja od doma ali pisarne je tudi naslednji cilj razvoja webinarjev ECEC.
Ogled webinarja prinese kreditne točke IZS
Članice ECEC se lahko odločijo, da webinarje vključijo v svoje vzpostavljene sisteme vseživljenjskih izobraževanj članov in za njih podeljujejo kreditne točke po lastnih pravilih. Pogoj za dodelitev kreditnih točk je izpolnjen test, ki je bil udeležencem webinarja razdeljen po njegovem zaključku. Z njim udeleženci izkažejo razumevanje podane vsebine.
Komentarji udeležencev webinarja
“Tema se mi je s stališča moje profesije zdela pomembna, zato sem se prijavila na vaše povabilo. Žal sem nato moledovala, ker sem prvotno spregledala pomemben podatek, da se bo vse skupaj vršilo na naslovu IZS. Ob prijavi sem bila prepričana, da bom lahko zadevo spremljala preko domačega računalnika. Kljub vsemu sem zadovoljna, da sem se udeležila webinarja. Moje mnenje je, da je vse potekalo tekoče. Všeč mi je bilo, da so/ste se točno držali urnika. Morda je treba opomniti na slabši zvok prvega dela webinarja. In še opazka glede testa: prvotno se mi je zdelo to testiranje brez smisla, na koncu webinarja pa sem bila ravno nasprotnega mnenja. Hkrati se vam zahvaljujem za vašo pozornost in prijaznost! Se že veselim nadaljnjih tovrstnih izobraževanj s temami, ki zadevajo moje področje. Skratka, za prvi tako izveden webinar dam oceno prav prav dobro :) .”
Nekdo drug je povedal, da so “vtisi s prvega webinarja pozitivni” in pohvalil izbiro tematike in predavatelja ter takšen pristop do predavanj. Menil je, da “ne škodi, če se zanje o takšni tematiki vsake toliko tudi obnovi oz. spozna kakšne poglede iz drugih držav.” Nekoliko je podvomil v smiselnosti testov s tako specifičnimi vprašanji ter dodal, da se mu zdijo testi na splošno koristni, “ker kot poslušalec v lovu za odgovorom bolj slediš predavanju”, in predlagal, da se razmisli o težavnostni stopnji vprašanj in razdeli test pred pričetkom webinarja.
Udeleženka, ki je prvič sodelovala na tovrstnem izobraževanju, nam je sporočila, da je “videla in slišala vse. Drugi del je bil vseeno boljši, ko ste poskrbeli za dodatno ozvočenje. Dejstvo je, da preko ekrana ne moreš pričakovati čudežev (osebni stik je vseeno osebni stik). Hočem povedati, da če sta ozvočenje in slika ok, da ni kaj več storiti. Angleščina predavatelja je bila tekoča in razumljiva. Sem pričakovala malo nemškega naglasa, a ga ni bilo čutiti.”
In medtem ko so eni menili, da je ta način skoraj enakovreden predavanju v živo, so bili drugi mnenja, da je osebni stik vendarle osebni stik: “Kar se tiče samega predavanja je ta način skoraj enakovreden predavanju “v živo”. Problem je (vsaj zame), ker so sicer predavanja precej splošna in je potrebno za razjasnitev določenih težav potrebo dodatno vprašanje, to pa je v tem primeru težje, kot ob osebni prisotnosti predavatelja. Bistvo koristnosti seminarja pa je (vsaj zame) v razrešitvi specifičnih vprašanj. Splošne stvari tako ali tako vemo, ali pa so napisane v EC ali zakonodaji.”
A na koncu je prevladal zelo pozitiven odziv vseh prisotnih.
Vsem udeležencem, ki ste nam posredovali vaše cenjene komentarje, se zanje najlepše zahvaljujemo. Zavedamo se, da je bil to prvi webinar in da nam je v prvem delu nekoliko ponagajal zvok. Vse vaše pripombe in predloge smo vzeli na znanje z vso skrbnostjo. Tiste stvari, ki so v naši moči, že izboljšujemo, ostale smo posredovali delovni skupini ECEC kot pobude.