POZOR: Nahajate se na arhivski strani spletne strani INŽENIRSKE ZBORNICE SLOVENIJE.
Za aktualne informacije obiščite www.izs.si

Priročniki Publikacije  


Obvestila

INFRASTRUKTURNI CENT

 

Ministrstvo za infrastrukturo RS (MzI) je zaprosilo Zbor za oživitev in razvoj slovenskega gradbeništva (ZORG), ki združuje panožne, poklicne, raziskovalne in izobraževalne organizacije s področja gradbeništva, za stališče glede infrastrukturnega centa. Partnerji ZORG so ministrstvu sporočili, da "podpirajo uvedbo infrastrukturnega centa, vendar le za letne obsege izvedenih del na cestah, ki presegajo 147 mio EUR letno, to je znesek, ki ga država vsako leto zbere iz naslova dajatev za uporabo cest, in pod pogojem, da država zagotovi jamstvo, da bodo tako zbrana sredstva namensko porabljena." Po njihovem mnenju zagotavlja 147 mio EUR letno zbranih sredstev pomemben delež, ki je potreben za modernizacijo in vzdrževanje cest, ki ga je potrebno ohraniti. "Ministrstvo naj infrastrukturni cent izloči iz trošarin ali pa ga doda k ceni goriva ter uvede davčne olajšave, ki bi dale vzpodbudo za privatna vlaganja," so še zapisali.

 

Po prepričanju ZORG je infrastruktura v Sloveniji nujna prenove z ustrezno nadgradnjo obstoječe infrastrukture in strateškimi vlaganji, kot so drugi tir, razvojne osi, dokončanje HE na spodnji Savi in gradnja na srednji Savi, energetska prenova stavb ob sočasni potresni in protipoplavni prenovi za dvig odpornosti na potrese, plazove in poplave, gradnja predorov (druga cev Karavank, Škofja loka - Tolmin, Kranjska gora?- Bovec), varnost prometnic pred padajočim kamenjem (recimo Kranj - Jezersko, Idrijska magistrala, celoletna prevoznost Vršiča), povečanje poplavne varnosti tudi zaradi varnosti infrastrukture itd..

 

MzI ocenjuje, da bi za investicijsko vzdrževanje državnih cest na letni ravni potrebovali približno 200 mio evrov, in sicer do zaključka obnove te infrastrukture. Navedena sredstva so nujna tudi za realizacijo nacionalnega programa, ki ga pripravlja ministrstvo na področju izvajanja investicij v cestno in železniško infrastrukturo ter sledi usmeritvam Strategije razvoja prometa v RS. Predlog zakona je trenutno v fazi medresorskega usklajevanja.

 

 

SEZNAM NAPAK V PURES IN TS, KI JIH JE TREBA ODPRAVITI

 

Matična sekcija strojnih inženirjev (MSS) je Ministrstvo za okolje in prostor RS (MOP) z dopisom opozorila, da sedanji PURES in iz njega izhajajoča tehnična smernica za graditev (TSG) vsebujeta resne strokovne napake, ki bi jih bilo potrebno odpraviti in priložila seznam napak. Od MOP pričakuje, da bo izbranega izvajalca pozval k odpravi teh napak, obenem MSS, glede na položaj MSS v stroki, tudi ustrezno vključil v pripravo obeh dokumentov. MSS je seznam napak objavila na spletni strani IZS v rubriki "Novice".

 

 

PRIPOMBE MSGeo NA ZAKON O EVIDENTIRANJU GOSPODARSKE INFRASTRUKTURE

 

"Matična sekcija inženirjev geodetov (MSGeo) podpira osnutek zakona in ga ocenjuje kot primerno izhodišče za nadaljnje delo. Pravilna je usmeritev, da se evidentiranje uredi v samostojnem zakonu, ker je sedanja pravna ureditev v različnih zakonih predvsem postopkovno nepregledna in ni zadosti učinkovita. Podpiramo in pozdravljamo, da zakon določa, da se evidentira vsa gospodarska infrastruktura, tako javna kot privatna, saj je infrastruktura eden od bistvenih elementov v prostoru, ki je tudi eden od predpogojev za zagotavljanje investicijsko ugodnega okolja," je stališče sekcije pojasnil Matej Kovačič, predsednik MSGeo. Sekcija je pripravila pripombe in predloge sprememb po posameznih poglavjih, za katere meni, da bi pripomogle k učinkovitejšemu izvajanju zakona in uporabnejši evidenci. Z njimi bi dosegli tudi usklajenost z dosedanjo ureditvijo izvajanja geodetske dejavnosti. Celotno stališče je objavljeno na spletni strani IZS, v rubriki "Zakonodaja", podrubrika "Stališča IZS".

 

 

POZIV AVTORJEM ZA SODELOVANJE NA 13. SLOVENSKEM KONGRESU O PROMETU IN PROMETNI INFRASTRUKTURI

 

Družba za raziskave v cestni in prometni stroki Slovenije v sodelovanju s civilnimi strokovnimi društvi organizira 19. in 20. oktobra 2016 tradicionalni 13. slovenski kongres o prometu in prometni infrastrukturi z naslovom Prometna infrastruktura v Sloveniji - breme ali motor razvoja. V kolikor želite na kongresu sodelovati s prispevkom, se morate prijaviti do 10.5.2016 in do 15.7.2016 predložiti celotne tekste referatov v končni obliki.

 

Več na:  www.drc.si

 

 

27. SEDLARJEVO SREČANJE: VIZIJE PROSTORSKEGA RAZVOJA – TIRNA INFRASTRUKTURA

 

Društvo urbanistov in prostorskih planerjev Slovenije bo 3.6.2016 organiziralo srečanje, na katerem bo tekla beseda o razvoju evropskih infrastrukturnih koridorjev (Mediteranskega in Baltsko - Jadranskega) na poteku skozi Slovenijo. Obravnavali bodo nesporno državno infrastrukturno prioriteto drugi tir Divača - Koper. Zanimala jih bo celovita vizija razvoja železnic v Sloveniji ter konkretni projekti, kot sta drugi tir Ljubljana - Jesenice in Ljubljansko železniško vozlišče. Primerjalno bodo prikazali izvedbo slovenskega avtocestnega križa, ki je sicer nastal v času optimističnega razvojnega zagona samostojne Slovenije in je po anketah javnega mnenja največji dosežek urejanja prostora Slovenije v zadnjem stoletju. Namen srečanja je spodbuditi vladajoče strukture na državni in lokalni ravni k odpravi zaostanka glede na razvite države Evropske unije ter tudi znotraj srednje in jugovzhodne Evrope.

 

Več na:  www.dupps.si