POZOR: Nahajate se na arhivski strani spletne strani INŽENIRSKE ZBORNICE SLOVENIJE.
Za aktualne informacije obiščite www.izs.si

Priročniki Publikacije  


Gradbeni inšpektor naj bi v bodoče nadziral le gradnjo, ne pa tudi projektiranja

GRADBENI INŠPEKTOR NAJ BI V BODOČE NADZIRAL LE GRADNJO, NE PA TUDI PROJEKTIRANJA

Zakon o gradbeni inšpekciji

 


Med poletnimi počitnicami je Ministrstvo za okolje in prostor v javno obravnavo poslalo predlog Zakona o gradbeni inšpekciji. Zakon ureja postopek izvajanja inšpekcijskega nadzora in inšpekcijske ukrepe na področju graditve objektov. Iz obrazložitve členov zakona je razvidno, da namerava predlagatelj z novim zakonom rešiti zastoje v upravno inšpekcijskih postopkih, ki jih izvajajo gradbeni inšpektorji na podlagi določil Zakona o graditvi objektov.

 

V tem prispevku omenjamo le dve, za nas najbolj zanimivi stvari. Predlog zakona

  • del nalog prenaša z republiške na občinsko gradbeno inšpekcijo,
  • krči dejavnost gradbene inšpekcije le na nadzor upoštevanja bistvenih zahtev (iz 9. člena ZGO-1) pri gradnji.

 

Predlog zakona določa obseg dejavnosti občinske gradbene inšpekcije in sicer kot nadzorovanje ali se dela, za katera ni treba pridobiti gradbenega dovoljenja izvajajo v skladu s prostorskimi akti in gradbenimi predpisi.

 

Pojasnimo predlog in posledice omejitve inšpekcijskega nadzora le na gradnjo. Gradnja pomeni po zakonu novogradnjo, rekonstrukcijo in rušitev in je le del področja graditve objektov, ki obsega: projektiranje, gradnjo in tekoče vzdrževanje. Spomnimo, da je ZGO-1 v 19. členu določal nadzorstvo nad bistvenimi zahtevami, katerega naj bi izvajali pristojni gradbeni inšpektorji, da ZGO-1 v 14. členu določa nadzorstvo nad skladnostjo objektov s prostorskimi akti in da je posledično 145. člen istega zakona določal, da gradbeni inšpektor med drugim nadzoruje tudi ali so bili pri prostorskem načrtovanju upoštevani predpisi s področja urejanja prostora in ali so bili pri projektiranju upoštevani predpisi s področja graditve objektov. Iz predstavljenih določil inšpekcijskega nadzora je razvidno, da je bil v ZGO-1 prvotno predviden inšpekcijski nadzor, širši od nadzora pri gradnji. ZGO-1B je črtal omenjena določila 19. člena ter prve in druge alineje 145. člena, s tem pa je zožil obseg inšpekcijskega nadzora nad gradnjo objektov, kot je to določeno v 26. členu ZGO-1.

 

V obrazložitvi predloga zakona je predlagatelj navedel, da opravljata nadzor nad projektiranjem obe poklicni zbornici, kar pa ne drži popolnoma. Poklicni zbornici ne opravljata (upravnega) nadzora nad projektiranjem. Zakon in Statut IZS namreč izrecno določata, da IZS izvaja nadzor nad spoštovanjem aktov IZS in nad Etičnim kodeksom članov IZS in ukrepa v skladu z Disciplinskim pravilnikom IZS in drugimi akti zbornice, in sicer le na podlagi prejetih prijav. Tovrstnega nadzora pa ne moremo enačiti z inšpekcijskim nadzorom.

 

Glede na to, da se pri pripravi predloga zakona pripravljavec ni posvetoval z IZS in da ne vemo ali je (bil) namen pripravljavca, da IZS prične opravljati inšpekcijski nadzor nad projektiranjem ali ne, smo na glavno republiško inšpektorico za okolje in prostor in Ministrstvo za okolje in prostor naslovili pismo, da se je v primeru, da obstaja namera, da bi IZS opravljala tudi inšpekcijski nadzor nad projektiranjem, o tem potrebno nujno pogovoriti in preučiti možnosti za to, in sicer še pred posredovanjem zakona Vladi RS v sprejem.