Novica
Bili smo na strokovni ekskurziji v MĂÂĽnchnu, 18. in 19. januar 2007
Prva ekskurzija, ki jo je letos organizirala IZS, je bila dvodnevna in sicer v MĂÂĽnchen.
Prvi dan smo si v okviru arhitekturno - konstrukterskega vodenega ogleda najprej podrobneje ogledali Allianz Areno, nogometni stadion, ki je bil zgrajen leta 2005 za potrebe svetovnega nogometnega prvenstva v Nemčiji leta 2006. Danes stadion uporabljata nogometna kluba Bayern in TSV 1860. Ugotovili smo, da je Allianz Arena v več pogledih stadion presežnikov.
Že na prvi pogled je drugačna, saj fasada ni klasična. Jeklena konstrukcija stadiona je namreč prekrita s plastično opno, ki je napolnjena s sušenim zrakom pod tlakom 0,3 bara. Opna zavzema površino 66.500 m2. Pri njenem postavljanju so sodelovali alpinisti. Ker je za dovod zraka poskrbljeno 24 ur na dan, lahko ugotovimo, da gre pravzaprav za napihnjen balon.
Allianz Arena, nogometni stadion
Allianz Arena s ptičje perspektive
Nogometni stadion ima 66000 sedežev, ki se nahajajo na treh tribunah z nakloni 24, 33 in 43 stopinj. Tako veliki nakloni močno približajo gledalca zelenici, saj znaša največja razdalja (med zadnjo vrsto in robom zelenice) le 70 m (na starem olimpijskem stadionu je le ta 120 m). Vsi sedeži so prekriti s streho. Slednja nosi tudi dva ekrana, velika po 100 m2, in 12 žarometov, katerih jakost je enaka moči dnevne svetlobe. Teža vseh naprav na strehi je 60 ton.
Nogometni stadion od znotraj
V Areni je 53 poslovnih lož različnih velikosti, ki jih lahko najamete za do 240.000 evrov na leto. Prav tako je v njej nekaj restavracij, lokalov in trgovin. Stadion ima v dveh traktih štiri slačilnice, h katerim sodijo tudi sobe za masažo oz. relaksacijski bazen. Po ena je rezervirana za Bayern in TSV 1860, medtem ko sta ostali dve rezervirani za gostujoče moštvo.
Garderoba moštva Bayern; nad vsako garderobno omaro je slika lastnika garderobe
Po ogledu Allianz Arene smo se zapeljali v center mesta in se sprehodili do postaje podzemne železnice na Marijinem trgu. V gradbiščni pisarni so nam kolegi iz inženirskega biroja Schmitt Stumpf Fruhauf in partnerji najprej predstavili inovativni pristop gradnje dodatne potniške platforme pod mestno palačo, ki je potekal z zamrzovanjem hribinske mase s slanico. S tem pristopom so ne le zmanjšali posedke (od 60-80 mm na samo 4 mm) ampak tudi za 3 mesece skrajšali čas gradnje. Za inovativno rešitev so projektanti skupaj z izvajalcem prejeli nagrado za inženirski dosežek. Strokovnemu ekskurzu je sledil ogled platforme.
Postaja podzemne železnice Marienplatz
Razširitev postaje podzemne železnice Marienplatz - "gradbišče"
Naslednji dan smo se odpeljali na sejem BAU, ki je lociran na nekdanjem letališču. Hkrati s sejmom pa je tega dne potekal tudi Dan inženirjev Bavarske zbornice, ki sta se ga s strani IZS udeležila tudi predsednik, mag. Črtomir Remec in generalna sekretarka zbornice, mag. Barbara Škraba. Dan inženirjev je odprla predsednica Bavarske inženirske zbornice gospa Heidi Aschl.
Bavarski dan inženirjev, ki se ga je udeležol tudi predsednik IZS, mag. Črtomir Remec
Predsednica Bavarske inženirske zbornice, gospa Heidi Aschl
Popoldne je sledil ogled treh prenovljenih 130 let starih hal, v katerih se danes nahaja Prometni muzej. Muzej je, poleg samih razstavnih eksponatov, zanimiv predvsem zaradi načina obnove dotrajane in mestoma tudi hudo poškodovane jeklene oziroma betonske konstrukcije. Mesto se je kot lastnik namreč odločilo, da bo hale restavriralo na način, ki bo ohranil prvotno konstrukcijo, pri čemer bodo v kar največji meri pri tem uporabljeni postopki gradnje iz časa nastanka hal. Pri obnovi, katere stroški so iz predvidenih 5 milijonov DEM narasli na 60 milijonov EUR so tako hale razstavili do temeljev, konstrukcijske in gradbene elemente obnovili v jeklarnah in betonskih obratih ter jih na licu mesta ponovno sestavili.
Prometni muzej
Po ogledu muzeja je sledil še ogled projektivnega biroja Schmitt-Stumpf-FrĂÂĽhauf in partnerji, ki zaposluje 150 ljudi in posluje po celem svetu.
- Izpiranje hišnega vodovodnega omrežja v objektih v javni uporabi pred ponovno uporabo
- Spremenjen Pravilnik o preizkušanju hidrantnih omrežij
- Razpis za izbor osebja - Evropsko združenje za teritorialno sodelovanje
- Sobotna priloga Dela: Petnajst ljubljanskih stolpnic, ki ne bi prenesle zelo močnega potresa
- Potresni inženir: Okrepiti moramo zavedanje ljudi o potresnem tveganju
- MOP za 15.9.2020 najavlja Konferenco o dostopnosti in uporabi objektov pri univerzalni graditvi
- Do 28.4.2020 je v javni obravnavi predlog sprememb Uredbe o posegih v okolje
- Poziv vladi, da zagotovi financiranje potresne ojačitve stavbnega fonda iz kohezijskih sredstev
- Od 11.4.2020 je omogočena oddaja vlog za povračilo nadomestila plače po ZIUZEOP
- Pozdrav kolegov elektro stroke iz Inženirske zbornice Črne Gore
- Do 4.5.2020 je v obravnavi predlog novega Zakona o učinkoviti rabi energije
- Nekateri bistveni poudarki ZIUZEOP za ohranitev delovnih mest
- Med nujnimi zadevami tudi izdajanje gradbenih dovoljenj
- Dovoljena gradbena dela v/na nenaseljenih gradbiščih in stavbah
- GURS: Nova navodila glede sprememb podatkov katastra stavb, registra nepremičnin in zemljiškega katastra