Novica
IZS je podprla poimenovanje prenovljenega vagona avtovlaka na Bohinjski progi in postavitve razstave o inženirju Maksu Klodiču
Inženirska zbornica Slovenije je na pobudo železničarja g. Ervina Sorča, podprla izvedbo projekta poimenovanja prenovljenega vagona avtovlaka na Bohinjski progi po inženirju Maksu Klodiču in stalno potujočo razstavo.
Inženir Maks Klodič.
Nekatere velike osebnosti svojega časa skozi leta utonejo v družbeno pozabo. Taka usoda bi morda doletela tudi inženirja Maksa Klodiča (1875 – 1953), če ne bi njegovega lika in dela ponovno začel obujati železničar Ervin Sorč. Novogoričan, ki je dolgo služboval na Bohinjski progi, je dosežke in značaj Maksa Klodiča skozi svoje barvito pisanje znal postaviti v okvir časa in družbenih razmer, zdaj pa na različne načine poskuša obuditi spomin nanj.
Maks Klodič je sodeloval pri gradnji bohinjskega predora. Ko je pričel z delom na tem gradbišču, je bil še zelo mlad inženir, imel je 26 let in ravno dobro je doštudiral. Takoj so ga poslali v samo najtrše delo pri gradnji bohinjskega predora, ki je bil na progi najzahtevnejši objekt. Pozneje je objavljal v priznanih strokovnih revijah tistega časa, tudi nekateri največji strokovnjaki so uporabili njegove zapiske, kar lahko prepoznamo kot zelo resen pristop k delu. Bil je inženir avstro-ogrske šole, ki je veljala za eno najboljših in objekti iz tistega časa so vrhunski, še vedno služijo svojemu namenu skorajda brez vzdrževanja.
V začetku 20. stoletja je načrtoval tudi projekt zobate železnice do vrha Triglava, ki se še danes zdi neverjeten in nekako futurističen. Od kod mu ta ideja in še več o Maksu Klodiču, si boste lahko prebrali v naslednji reviji IZS.NOVO, v kateri bo objavljen intervju z g. Ervinom Sorčem, ki je že več kot 30 let strojevodja in je tudi obudil lik inženirja Maksa Klodiča.
Železničar g. Ervin Sorč.
Slavnostna predaja vagona v promet bo predvidoma potekala v drugi polovici maja 2017 in vas bomo o točnem datumu ter programu še obvestili.
- Izpiranje hišnega vodovodnega omrežja v objektih v javni uporabi pred ponovno uporabo
- Spremenjen Pravilnik o preizkušanju hidrantnih omrežij
- Razpis za izbor osebja - Evropsko združenje za teritorialno sodelovanje
- Sobotna priloga Dela: Petnajst ljubljanskih stolpnic, ki ne bi prenesle zelo močnega potresa
- Potresni inženir: Okrepiti moramo zavedanje ljudi o potresnem tveganju
- MOP za 15.9.2020 najavlja Konferenco o dostopnosti in uporabi objektov pri univerzalni graditvi
- Do 28.4.2020 je v javni obravnavi predlog sprememb Uredbe o posegih v okolje
- Poziv vladi, da zagotovi financiranje potresne ojačitve stavbnega fonda iz kohezijskih sredstev
- Od 11.4.2020 je omogočena oddaja vlog za povračilo nadomestila plače po ZIUZEOP
- Pozdrav kolegov elektro stroke iz Inženirske zbornice Črne Gore
- Do 4.5.2020 je v obravnavi predlog novega Zakona o učinkoviti rabi energije
- Nekateri bistveni poudarki ZIUZEOP za ohranitev delovnih mest
- Med nujnimi zadevami tudi izdajanje gradbenih dovoljenj
- Dovoljena gradbena dela v/na nenaseljenih gradbiščih in stavbah
- GURS: Nova navodila glede sprememb podatkov katastra stavb, registra nepremičnin in zemljiškega katastra