POZOR: Nahajate se na arhivski strani spletne strani INŽENIRSKE ZBORNICE SLOVENIJE.
Za aktualne informacije obiščite www.izs.si

Dobra inženirska praksa  


Predor Kastelec

Ime objekta: Predor Kastelec
Lokacija: AC A1 Maribor - Koper, pododsek Klanec-Sermin
Leto izgradnje: 2002 - 2004
Investitor: -
Naročnik: DARS Družba za avtoceste v RS, d.d., Celje
Zasnova:

dr. Jakob Likar, univ.dipl.inž.rud. in geoteh.

Projektant: Irgo Consulting d.o.o in Elea d.o.o. ter IBE, d.d. Ljubljana
Odgovorni projektant:

dr. Jakob Likar, univ.dipl.inž.rud. in geoteh.

Nadzornik: DDC d.o.o.
Odgovorni nadzornik: Vid Sulič, univ.dipl.inž.grad.
Izvajalec: SCT, d.d., Ljubljana in Primorje, d.d. s podizvajalci
Odgovorni vodja del: Damijan Trošt, univ.dipl.inž.grad.

 

Obrazložitev:

Gradnja predora Kastelec, ki je dolg (2.292m - desna predorska cev, 2.240m - leva predorska cev, skupaj 4.532m), je potekala v apnencih in dolomitih v kraškem območju s spremljajočimi pojavi, kot so kraške kaverne, zakrasele odprte prelomne cone in kamninski zlogi z različnimi razpoklinskimi poroznostmi. Prav te naravne danosti so zahtevale uporabo prilagojenih postopkov izkopa in primarnega podpiranja, vključno s premostitvami naravnih preprek v tleh, bokih in stropu predorskih cevi. Gradnja je potekala hitro, z upoštevanjem principov Nove avstrijske gradnje predorov (NATM), ob sprotni geološko geotehnični spremljavi.

 

Projekt za izvajanje del je zahteval kakovostno sodelovanje med I zvajalcem, Inženirjem in Projektantom saj so bile pogosto prisotne spremembe v hribinski zgradbi, ki so zahtevale originalne tehnične rešitve premoščanja večkratnih ovir, z vsemi detajlnimi računskimi analizami in potrebnimi strokovnimi utemeljitvami.

 

Gradnja dvocevnega predora je trajala dve leti.

Objekt sta zgradili gradbeni podjetji SCT, d.d. in Primorje d.d. s podizvajalci za naročnika DARS d.d, pod nadzorom DDC d.o.o.

 

Predor Kastelec je eden najsodobnejših predorov v Republiki Sloveniji, gradbeno dovršen in opremljen s sodobno elektrostrojno opremo, ki omogoča varno obratovanje v spremenljivih vremenskih razmerah, značilnih za kraško območje.